vasael.ir

کد خبر: ۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 20 August 2018

معرفی کتاب| کتابی برای آموزش تفکر نقادانه به کودکان

وسائل- کتاب «تفکر نقادانه برای کودکان» با رشد مهارت‌های فکرورزی در پیش‌دبستان و دبستان اثر مل لیسستر و دنیس تیلور و ترجمه روح الله کریمی و فائزه رودی منتشر شد.

به گزارش وسائل، کتاب «تفکر نقادانه برای کودکان» می‌تواند به‌مثابه جعبه‌ابزاری از مهارت‌ها تصور شود که کودکان را قادر می‌سازد، عمیق‌تر و روشن‌تر دربارة آنچه به آن باور دارند و دربارة آنچه باید انجام دهند فکر کنند.

چنین تفکری به آنها کمک خواهد کرد نسبت به اطلاعاتی که دریافت می‌کنند، هوشیارتر باشند و کمتر در معرض قانع شدن متعصبانه، پیش‌داوری و باور یا رفتار نامعقول قرار گیرند.

پرورش این مهارت‌ها در مدرسه از آن‌رو اهمیت دارد که یادگیری عاقل و منطقی بودن، مستقل بودن و برای خود فکر کردن عناصر کلیدی هر نوع آموزش است.

در بخش نخست کتاب حاضر، جنبه‌های مختلف تأمل نقادانه متناسب با گروه سنی پیش‌دبستان و دبستان بررسی شده‌اند. این جنبه‌ها شامل پرسیدن پرسش‌های بجا، فهم چشم‌انداز، عاقل و منطقی‌بودن، و پرورش مهارت‌های پژوهش و تحلیل است. در بخش دوم، کودکان با تأمل فلسفی و بررسی ماهیت شناخت، تعارضات اخلاقی و مسئلۀ ادراک آشنا می‌شوند.

 کتاب «تفکر نقادانه برای کودکان» با رشد مهارت‌های فکرورزی در پیش‌دبستان و دبستان اثر مل لیسستر و دنیس تیلور و ترجمه روح الله کریمی و فائزه رودی در ۲۳۲ صفحه به قیمت ۲۸ هزار تومان از سوی نشر کرگدن منتشر شده است./422/ آ / مهر

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷